2012. április 24., kedd

Lindemans Cuvée René Grand Cru

Tesztelés időpontja:

2012. április 15., Tallinn (üveges)

Mikor ehhez a sörhöz hozzájutottam, azt gondoltam, hogy ezzel a sörrel végére érek a Lindemans portfólió tesztelésének, de az előbb be kellett látnom, hoyg súlyosan tévedtem, mert létezik még egy sör (többnyire 0,75-ös kiszerelésben), amihez tán még nehezebb hozzájutni, mint a Cassis-hoz, a Kriek à l'ancienne (vagy Kriek Cuvée René). De tán majd egyszer az is összejön...

Ahogy a sör neve is mutatja, ez egy cuvée, még pedig egy gueuze-hoz hasonló cuvée, azaz fiatal lambic sörök háziasítása. A Lindemans hagyományokhoz híven ennél a sörnél is dugó rejtőzik a kupak alatt. Több órán keresztül rendesen hűtöttem (az ajánlott gyári fogyasztási hőfok 2-3 Celsius...), de még így is meglepett, ami történt... Leszedtem óvatosan a kupakot, s a dugó óvatosan elkezdett kicsúszni az üvegből, pedig jéghideg volt az üveg. Megfogtam óvatosan a dugót, amikor már lehetett, s finom mozdulatokkal tessékeltem kifelé, s pezsgő szerű pukkanással távozott. Utána a pezsgőknél megszokott pára hagyta el az üveg száját...




Kitöltve pohárba a színe leginkább narancssárga volt, a habja pedig opálos jelleget öltött, s mikor eltűnt, kristálytiszta ital maradt utána. Nem csak a lambic savassága elementáris benne, a szokásosnál szerintem sokkal több szénsav van benne, vetekszik egy jófajta pezsgővel. Nagy kortyokban nem érdemes (és nem is lehet) fogyasztani, s ha valaki nincs hozzá szocializálódva a lambic ízvilághoz, garantáltan szörnyűnek fogja találni. Ezzel is ismerkedni kell...


Megjelenés 8
Íz 7
Aroma és jellegzetességek 8
Összhatás 15
Összesen 38
Régi értékelés szerint 7,6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése