2012. február 17., péntek

Pécsi Radler, Meggy

Tesztelés időpontja:


2012. január 4., Tallinn (dobozos)
Forrás: Élelmiszer Online

Hát kérem, ezt is megértük, kis hazánkban valaki meggyes sör készítésére adja a fejét! Azért annyira még nem jutottunk, hogy valaki krieket, vagy ízesített búzasört készítsen, mert mint a "radler" kulcsszó is jelzi, jelen esetben ízesített pilzeni produktumról van szó, 1,4 % alkohollal, amit alig lehet érezni.

Sajnos a Pécsi Sörfőzde a honlapján megfeledkezni látszik erről a termékről, én egyszerűen nem találom a palettán. No mindegy, elemezni ettől még lehet. Természetesen Magyarországon vettem a sört (Tallinnban nem hogy ízesített magyar sört, magyar sört sem lehet de facto kapni), és szerencsésen túlélte a repülőutat. Dacára annak, hogy éjfél körül értünk haza, muszáj volt valamit inni a hosszú utazás miatt elgémberedett izomok felélénkítésére, és kézenfekvő megoldásnak látszott egy üdítő jellegű nedű.

Pohárba kitöltve a színe majdnem olyan opálosan bordós volt, mint egy belga ízesített búzasöré, és ha egészen korrekt akarok lenni, az illata még a Hoegaarden Rosée-t is idézte kicsit nekem. A doboz szerint igazi gyümölcs van benne, de én elég szkeptikus vagyok, az ilyen állításokat mindig kétkedéssel fogadom. Ízre nem volt túl édes, s az első ötletem mégis a konyakos meggy volt, amikor belekóstoltam. Ízlelgettem szép komótosan, és hamarosan előjött egy másik íz is, amit nem nagyon lehet eltéveszteni, a kukoricadara. Tudom, hogy számtalanszor kirohantam már ez ellen az összetevő ellen, de továbbra sem értem, mit keres egy sörben... Azt hiszem erre sosem fogok "megérni"...

De hogy végleges ítéletet is mondjak: érdekes próbálkozás, de nem hiszem, hogy még egyszer ki fogom próbálni. Ha valaki éppen üdítőitalra vágyik, hát nosza, de ha már ilyen vágyak törnek elő az emberből, vannak a piacon ennél jobb próbálkozások is. Hogy ne menjünk nagyon messzire, a citromos radler Pécsről sokkal erőteljesebb...

Megjelenés 5
Íz 4
Aroma és jellegzetességek 4
Összhatás 10
Összesen 23
Régi értékelés szerint 4,6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése