2011. november 10., csütörtök

Baltika №7

Tesztelés időpontja:

2011. november 2., Tallinn (üveges)

Forrás: Popsop
Évközben ahol jártam, mindig betettem egy-egy sört a kosárba, s egy idő után szép nagy mennyiség gyűlt fel otthon különböző sörökből. Elhatároztam hát, hogy kicsit leállok a dologgal, és "végigtesztelem" az otthoni ellátmányt, mert a végén még szégyenszemre le fog járni valamelyiknek a szavatossága. Ez a Baltika sör is otthon pihen már egy ideje, szerintem fél éve is van. Mindenesetre aznap jófajta vacsorát sikerült rittyenteni, amihez egy sör is dukált, nem lehet mindig vizet inni...

Volt már rá példa, hogy Baltika sört teszteltem, a linken az összes ilyen tesztet nyomon lehet követni. Így azzal tán nagy újdonságot nem árulok el, hogy ez a sör is orosz gyártmány, az egyre globálisabbá váló Baltika brand egyik eleme, saját weboldala is van neki.

A sör piacra vitelét a cég a '94-es Jóakarat Játékokra időzítette (emlékszik még valaki erre a rendezvényre?), amelyet akkoriban Szentéterváron rendeztek meg. Azóta a Baltika №7 piacvezető a prémium szegmensben Oroszországban (2008-ban a piac 24%-át uralta)...

A sör gravitása 12%, alkoholtartalma pedig 5,4%. Ez utóbbi adatból annak kéne következnie, hogy egy tartalmas pilzeni sörrel van dolgunk, de én inkább a könnyű sörök közé sorolnám, bár igaz, hogy abban a mezőnyben viszont fajsúlyos. A habja egész korrekt, minimálisan érezhető ízleléskor csak vizesnek. Érződik az alapanyagok gondos kiválasztása, de különösebb élmányt nem nyújt. Korrekt pilzeni.


Megjelenés 6
Íz 7
Aroma és jellegzetességek 7
Összhatás 13
Összesen 33
Régi értékelés szerint 6,6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése