2011. október 26., szerda

Zlatopramen

Tesztelés időpontja:

2011. szeptember 4., Tallinn (dobozos)
Forrás: barprof.ee

Őszinte legyek? Először azt hittem, hogy valaki félremondta a sör nevét, amikor először hallottam róla... Aztán amikor a boltban megláttam, akkor először arra gondoltam, hogy ez csak valami ügyes marketingfogás, a Staropramen farvizén valaki megpróbál sört gyártani, s éltem a gyanúperrel, hogy a gyártó nem is cseh.

A dolog nem így áll, a Zlatopramen ugyanis cseh sör. Azért ettől még nem nyugodtam meg, gondoltam utána kéne nézni a gyárnak is, bár a honlap itt is nélkülözi az angol nyelvet... Annyit sikerült megtudni, hogy a gyár Csehország északi részében székel, és mostanság már a Heineken csoport tagja. A sörfőzés tudományát saját számításaik szerint 1642-ig tudják visszadatálni, de ennek a dátumnak az eredete a homályba vész. Elméletileg két sörrel lehet találkozni tőlük, az egyiknek 11, a másiknak 12 a gravitása. Nekem a 11-essel sikerült összefutni, úgy tűnik ez a gyakoribb...

Pohárba kitöltve a színével különösebb gond nincs, bár az aranysárgától azért messze van. A habja vékonyka nagyon, az íze pedig kissé komlós (elméletileg Saaz komló van benne...), legalábbis nekem. A sűrűsége is hagy némi kivánnivalót maga után, nem éreztem nagyon testesnek...

Összességében azért egy próbát tán megér...

Megjelenés 6
Íz 5
Aroma és jellegzetességek 5
Összhatás 11
Összesen 27
Régi értékelés szerint 5,4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése