2011. október 26., szerda

Affligem Blonde

Tesztelés időpontja:

2010. január 13., Brüsszel (üveges)


Forrás: World class beverages
Újabb sörgyártó remekeivel kezdtem meg az ismerkedést. Sokak szerint kihagyhatatlan márka, nem is tudom, hogyan nem került sorra eddig egy sem. Na mindegy, most megkezdtem a hiánypótlást, legelőször is ezzel a blonde-al.

Sajnos kutyafuttában ittam meg (oda akartam még érni zárásra egy boltba), így az első teszt felemásra sikeredett. Minőségre nagyjából a Leffe Blonde-al hasonló színvonalat képvisel, talán nem annyira karakteres az íze. De a színe teljesen hasonló. Alkoholszintje 6,8 %, ajánlott tétel a részemről, 7-est kap.

Most olvastam, hogy az Affligem-i apátságnak állítólag ez volt az első söre, és 1129-től bőszen osztogatták az arra járó zarándokoknak… Hogy miért nem voltam én annak idején zarándok!? A "gyár" maga egy Opwijk nevű flamand faluban található, amelynek legnagyobb nevezetessége (hogy-hogy nem...) a serfőzde. De majd később részletesen meg fogunk ismerkedni velük is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése