2011. szeptember 25., vasárnap

Cuvée de Ciney (Blonde)

Tesztelés dátuma:

2008. január 13., Brüsszel

Kicsit tartottam ennek a sörnek a megkóstolásától, de utólag nem tudom, hogy miért. Lehet, hogy az üvege tartott vissza, meg a címkéje, valahogy túl konzervatívnak tűnt. Valamikor 2007 elején csapoltan már teszteltem egy bruin változatot, ezúttal egy blonde került terítékre, palackos formátumban.

Kicsit fura a dolog, ahogy így utólag visszaolvasom ezt a tesztet. Az az igazság, hogy a Ciney minden egyes sörére rábiggyeszti a cuvée szócskát, így valószínűelg a teszt címében megjelölt sörtípus nem pontos, utána fogok járni, hogy mit is kóstoltam én tulajdonképpen... (Jelentem megtörtént, ez egy blonde volt...)

Valahol egy jó félbarna sör környékén tanyázik az értékelésben (hiába blonde névileg...), de nyugodt szívvel nem tudok neki 7-esnél jobbat adni. Megbízható sör egy olyan estére, amikor az ember nem vágyik semmi kimagaslóra, csak egy jó sörre. 25 cl-es palackban árulják, és 7 % alkoholt tartalmaz. Az ára mérsékelt, 0,65 euró egy palack.

Forrás: capscollection.ru
A bruin tesztjénél nem tudtam túl sok részlettel szolgálni a gyártóra vonatkozólag, most már kicsit tisztább a kép. A Ciney sörök gyártója az SA Demarche Brewery, amelyet 1952-ben alapított Roger Demarche úr. Egyszer majd tán részletes ismertetőre is rászánom magam, most csak pár szó. Mint a dátumból is látszik, relatíve fiatal cégről van szó, amely eleinte lokális söröket gyártott csak, s a belga piacot fokozatosan hódította meg. Nagy változások 1978 vannak a cég történetében, nagyjából erre az időszakra tehető az, hogy a fogyasztók ízlése újra a különleges sörök felé kezdett fordulni.  

Eleinte Namur és Liėge környékén nem sikerült túljutnia a söreiknek, de 1988 óta nagyjából egész Belgium területén elérhetőek. A többiről majd később, türelem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése