2011. április 28., csütörtök

Mythos lager

Tesztelés időpontja:


2011. április 11., Chania (Kréta, csapolt)

Forrás: The DrinksShop
Ez volt az a sör, amely a legjobban ízlett nekem az egész görögországi tartózkodásom alatt! Sajnos a turistáskodós szezon Krétán csak most kezdődött el, ha hinni lehet a helyieknek, az áradat majd csak húsvét után fog elindulni. Az én szempontomból ez csak azért lényeges, mert az étteremtulajdonosok ilyenkor még nem mernek berendelni a sörgyártól csapolt sört, nehogy rájuk rohadjon, így a legtöbb helyen csak az ampullás verzió dívik. Nagy szerencsémre én első nap délután belefutottam egy olyan helybe, ahol volt csapolt változat is, így nem maradtam le az élményről. Készítettem egy rakás saját fotót is, ezek a bejegyzés alján lesznek láűthatók zömmel.

Érdekes a saját pohara a sörnek, meglehetősen egyéni kreáció. A habja már majdnem a tejszínhabot idézi, bár a színe inkább a tojáshéjhoz volt hasonlatos, vagy a vanília fagyihoz, nem szikrázó fehér. Szerencsére nem összeomlós fajta, így a komótosabb sörbarátok (mint amilyen én is vagyok...) nyugodtan legeltetheti rajta a szemét, mielőtt belekóstolna. Amikor belekóstoltam, hirtelen nosztalgikus érzés kerített hatalmába, és rögtön kutatni kezdtem emlékeimben, hogy honnan ismerős ez??? Szerencsére hamar leesett, ez bizony a Balatoni világos nevű csodára emlékeztett engem ifjúkoromból. Tán egy picivel édeskésebb, de csak leheletnyivel. A sör színe nem követte a habot az árnyalatnyi "sötétséggel", a nedű színe az aranysárgánál egy kicsit világosabb. A megrendelt gyros mellé tökéletesen illett, harmonikus párost alkottak. Az alkoholtartalma a pilzeni kategória átalogs értéke, 5 %. Részemről mindenképpen kóstolásra ajánlott, íme az értékelés:


Megjelenés8
Íz7
Aroma és jellegzetességek7
Összhatás15
Összesen37
Régi értékelés szerint7,4

Visszakóstolások:

2011. április 12., Chania (Kréta, üveges, 0,5-ös)

2011. április 14., Chania (Kréta, üveges, 0,33-as)

A két változat ugyanazt az élményt hozta, tán még édeskésebb, mint a csapolt verzió. Az üveges változat értékelése:


Megjelenés7
Íz6
Aroma és jellegzetességek6
Összhatás13
Összesen32
Régi értékelés szerint6,4



Végezetül az ígért fotók:






10 megjegyzés:

  1. Kedvenc SÖR-öm. Így, nagy betűvel :)

    Gyurci

    VálaszTörlés
  2. Gyurci,
    Egyet értek Veled mélységesen... Egy bajom van csak, hogy odahaza nem lehet kapni ezt a sört sehol...

    VálaszTörlés
  3. Itt lehet rendelni : http://italshop.hu/termek/mythos_gorog_sor.html

    Zsoca

    VálaszTörlés
  4. Zsoca,
    Örök hálám övezzen! De jó is lenne, ha csapoltan is össze lehetne vele valahol futni... (Tudom, telhetetlen vagyok...:))

    VálaszTörlés
  5. életem legszarabb söre (egyébként CBA-ban kapható), valami borzalmas izzadságszag áradt belőle, az íze meg először túl édes, aztán meg valami visszataszító fémes keserűséget hagy az ember nyelvén, szájpadlásán. egy szégyen. főleg ezen az áron

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos odahaza még nem sikerült kipróbálnom. Én csak a görög földön kapható verzióról tudok nyilatkozni, s az továbbra is jó (a múlt héten teszteltem Athénban újra).

      Törlés
    2. Szerintem te inkább ne szólaj meg igazi sör szakértő lehetsz :D

      Törlés
    3. Utóbbit sose állítottam, megszólalni meg azért is fogok, de most türelem, szabadságon vagyok, picit még várnod kell:)

      Törlés
  6. Részemről a "Fix" és "Alfa" jól elfenekelte a "Mythos"-t...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azóta tavaly Athénban volt szerencsém a Fix üveges verziójához is, ház az lényegesen jobban teljesített. Bár tartanék már ott a jegyzeteim feldolgozásában, hogy ezek a tapasztalatok is megosztásra kerülhessenek...

      Törlés